RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA

Eleenergia Sp. z o.o. informuje Panią/Pana o sposobie i celu, w jakim przetwarzamy dane osobowe i zapewniamy stosowanie przepisów o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”).

Administrator danych osobowych (zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO)
Administratorem Pani/Pana danych jest Eleenergia Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie przy ul. Droga Męczenników Majdanka 74, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym Lublin-Wschód w Lublinie z/s w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000635571, NIP: 9462662651, Kapitał zakładowy 24.800,00 PLN (wpłacony w całości).  Z Administratorem można się skontaktować pod adresem e-mail: info@eleenergia.pl lub telefonicznie dzwoniąc pod numer: 885 405 105, a także osobiście w siedzibie Administratora.
Wszelkie pytania w sprawach przetwarzania danych osobowych należy kierować pocztą tradycyjną na podany powyżej adres lub pocztą elektroniczną na adres: info@eleenergia.pl.
Cel przetwarzania danych i podstawy prawne
Państwa dane osobowe zbierane są, w zależności od sytuacji, jednak informujemy, że dane zbieramy
i przetwarzamy tylko w zakresie niezbędnym do realizacji celów dla jakich zostały zebrane. Państwa dane osobowe uzyskujemy na podstawie i przetwarzamy w następujących celach:
zawarcia i wykonania łączącej nas umowy (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit b RODO) na świadczenie oferowanych przez nas usług,
wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
w szczególności:
wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,
obsługi reklamacji,
oraz w naszym prawnie uzasadnionym interesie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO w tym
w szczególności dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz dla obrony praw Administratora oraz utrzymywania kontaktów biznesowych – w celu zaproszenia na spotkanie organizowane przez Administratora, lub do kontaktowania się w sprawie realizacji zawartej umowy.

Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe w zależności od podstawy prawnej przetwarzania będą przechowywane przez różne okresy czasu:
dane osobowe są przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane, a po realizacji tego celu zgodnie z terminami wynikającymi
z przepisów prawa,
w przypadku przetwarzania Państwa danych w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy, a także w związku z wykonywaniem umowy, której Państwo jesteście stroną, dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy a po tym czasie zgodnie
z terminami wynikającymi z przepisów prawa,
dane przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń lub obrony praw będziemy przechowywać przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów prawa cywilnego,
w przypadku przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, dane osobowe będą podlegać przetwarzaniu do czasu wniesienia prze Państwa sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.

Odbiorcy danych osobowych
Administrator zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa może być zobowiązany do udostępnienia Państwa danych osobowych następującym podmiotom: sądom, Urzędowi Skarbowemu.
Do Państwa danych mogą także mieć dostęp podmioty, z którymi współpracuje Administrator, a także podwykonawcy Administratora jak np.: biuro rachunkowe, firmy IT świadczące usługi na rzecz Administratora, podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską, banki, firmy współpracujące z Administratorem przy realizacji usług.

Wymóg podania danych osobowych
W przypadku realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze podanie danych jest wymogiem ustawowym.
W przypadku świadczenia usług na podstawie umowy podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji umowy której Państwo są stroną. Brak udostępnienia danych uniemożliwi skorzystanie z usług oferowanych przez Administratora.

Prawa osób, których dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem przez Administratora Państwa danych osobowych przysługuje Państwu prawo:
W przypadku danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora przysługuje Pani/Panu Prawo do wniesienia sprzeciwu – posiada Pan/Pani prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją wobec przetwarzania na potrzeby realizacji marketingu bezpośredniego (w tym profilowania) jak i wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes.
Prawo do dostępu do danych – korzystając z tego prawa macie Państwo możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu przetwarzamy.
Prawo do sprostowania (poprawienia danych) – możecie Państwo zgłosić do nas konieczność poprawienia niepoprawnych danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu, czy przetwarzaniu danych.
Prawo do usunięcia danych – w określonych przepisami prawa (np. przetwarzane bezpodstawnie, dane nie są już niezbędne do celów w których zostały zebrane, cofnięcie zgody) macie Państwo możliwość złożyć wniosek o usunięcie danych. W przypadku zasadności wniosku dokonamy niezwłocznego usunięcia danych.
Prawo do ograniczenia przetwarzania – korzystając z tego prawa możecie Państwo złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych, np. w przypadku zakwestionowania prawidłowości przetwarzanych danych. W przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać. Odblokowanie przetwarzania może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających zastosowanie ograniczenie przetwarzania.
Prawo do przeniesienia danych – korzystając z tego prawa macie Państwo możliwość przeniesienia przez nas danych bezpośrednio do innego administratora, jak również otrzymania kopii danych w ustrukturyzowanym formacie, nadającym się do odczytu maszynowego, w taki sposób, aby mogli Państwo samodzielnie przenieść dane do innego administratora.
Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, – jeżeli uważacie Państwo, że przetwarzanie Państwa danych odbywa się z naruszeniem przepisów prawa macie Państwo prawo także do wniesienia skargi.
Realizacja praw osób, których dane dotyczą jest bezpłatna. W przypadku prawa dostępu do danych zastrzegamy jednak zgodnie z przepisami prawa, możliwość pobrania opłaty za kolejne kopie danych będące wynikiem realizacji prawa wynikającego z art. 15 RODO. W celu skorzystania z przysługujących praw mogą Państwo zgłosić się do Administratora osobiście lub przesłać wniosek na adres Administratora listownie lub drogą elektroniczną. Administrator bez zbędnej zwłoki – a w każdym razie w terminie miesiąca od dnia wpłynięcia wniosku – udziela osobie, której dane dotyczą, informacji o działaniach podjętych w związku z realizacją ww. praw.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Państwa dane osobowe nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji,
w tym nie będą podlegały profilowaniu.

Przesyłanie danych osobowych poza obszar EOG
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Zabezpieczanie danych osobowych
Administrator przetwarza Państwa dane z wykorzystaniem wszelkich środków technicznych i organizacyjnych niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa tych danych. Państwa dane osobowe stanowią najcenniejsze zasoby dla Eleenergia Sp. z o.o., Administrator wdrożył i wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzania danych osobowych, w szczególności zabezpieczenia danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, utratą oraz zmianą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Osoby zatrudnione u Administratora oraz osoby, za których pośrednictwem Administrator wykonuje zadania związane z zarządzaniem lotniskiem, są obowiązane zachować dane osobowe w poufności.